Όποιο προϊόν αγαπάς, έχεις πληρώσει για αυτή την αγάπη! Και έχεις γίνει προϊόν του προϊόντος. Είναι η στιγμή που το συναίσθημα γίνεται ο κυρίαρχος των επιλογών σου.
Nike; Adidas; Coca cola;
Για να φτάσεις να αγαπήσεις ένα προϊόν, το έχεις δει πολλές φορές στη διαφήμιση, είναι σε πρώτη προβολή στις βιτρίνες, σου έχει δώσει ένα κίνητρο η εταιρεία για να το χρησιμοποιείς. Σου έχει δημιουργήσει ένα συναίσθημα το οποίο συνοδεύει τις σκέψεις σου για αυτό.
Έχεις το Nike app ή το Adidas app; Έχεις συναισθηματικό δέσιμο με κάποια προϊόντα;
Τι συμβαίνει όταν σκέφτεσαι τα Apple; Τo Mac σου; το iPhone σου;
Νιώθεις μοναδικός, πρωτοπόρος, glamorous, high tech! Νιώθεις ότι κρατάς ό,τι τελειότερο υπάρχει στον κόσμο. Κι αυτοί που χρησιμοποιούν κάποια μοντέλα Samsung έχουν ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες με εσένα αλλά δεν αισθάνονται τόσο όμορφα.
Αυτή την αίσθηση ποιος τη δημιούργησε;
Εσύ ο ιδιος! Μια φορά και έναν καιρό η εταιρεία έβαλε πολλά λεφτά για να κάνει μια σωστή στρατηγική και μετά ανέβασε τα προϊόντα στα ύψη.
Όλες τις επόμενες καμπάνιες τις χρηματοδοτείς εσυ πληρώνοντας ένα προϊόν αξίας 80$ για 700€!!! Και αξίζει κάθε ευρω, λόγω φυσικά της ποιότητας αλλά και της ασφάλειας και της αίσθησης που σου προσφέρει.
Η αλήθεια είναι ότι κάθε εταιρεία αναπτύσσει μια στρατηγική μάρκετιγνκ κι επιλέγει το κανάλι ή τα κανάλια διανομής μέχρι το προϊόν να φτάσει στα χέρια του καταναλωτή.
Το 95% των εταιρειών επιλέγουν τα παραδοσιακά κανάλια διανομής και δίνουν ένα 63% περίπου σε αυτά. Μη σας φαίνεται λίγο το ποσό που μένει στην εταιρεία… είναι αρκετά χρήματα.
Το άλλο 5% τι επιλέγει;
Υπάρχουν εταιρείες που δίνουν ενα ποσοστό σε απλούς καταναλωτές. Σε μερικούς ή σε πολλούς. Και αυτοί οι άνθρωποι μέσα από το σχεσιακό μάρκετινγκ, δηλαδή το δικτυακό μάρκετινγκ, διανέμουν τα προϊόντα.
Υπολογίζεται ότι έως και το 48% του μεριδίου της εταιρείας πλέον είναι στα χέρια απλών καταναλωτών. Είναι οι ίδιοι συναισθηματικά δεμένοι με τα προϊόντα και δημιουργούν το ίδιο συναίσθημα και σε άλλους ανθρώπους.
Σκέψου την επόμενη φορά που θα επιλέξεις ένα προϊόν, γιατί το επιλέγεις και πως νιώθεις για αυτό. Αναλογίσου αν η απόφαση να το αγοράσεις έχει προέλθει από εσένα ή έχει επιβληθεί από εξωτερικούς παράγοντες.
Γίνε κυριάρχος των επιλογών σου.