,

Η επιστήμη εξηγεί πως ρωτώντας αυτές τις 3 ερωτήσεις κάθε πρωί μπορούν να κάνουν τη ζωή σου καλύτερη.

3 ερωτήσεις κάθε πρωί για να πετύχεις αυτό που θες

Η επιστήμη εξηγεί πως ρωτώντας τον εαυτό σου αυτές τις 3 ερωτήσεις κάθε πρωί μπορούν να αλλάξουν τον εγκέφαλό σου και να κάνουν τη ζωή σου καλύτερη.

Σύμφωνα με την Telegraph (UK), το εύρος προσοχής του μέσου ανθρώπου έχει πέσει από τα 12 δευτερόλεπτα το 2000, στα περίπου 8 δευτερόλεπτα. Τα χρυσόψαρα, παρεπιπτόντως, πιστεύεται ότι το εύρος προσοχής τους είναι στα 9 δευτερόλεπτα.

Σκέψου το εξής: Έχουμε έλεγχο του εγκεφάλου μας;

Αλήθεια, δώσε λίγο χρόνο σε αυτή τη σκέψη. Μην προχωρήσεις προτού δώσεις ένα λεπτό σε αυτή τη σκέψη.

…59… 58…

3…2…1…

Έτοιμος;

Τώρα, κοίταξε να δεις, η φυσική μας τάση είναι να απαντήσουμε κάτι του τύπου: «Ναιιιι, εννοείται!! Ο εγκέφαλος είναι μες το δικό μου σώμα» ή «Ποιος άλλος θα είχε το έλεγχο;»

Σίγουρα ο εγκέφαλος ανήκει σε εσένα… αλλά έχεις τον έλεγχο; Μερικοί από τους μεγαλύτερους νευροεπιστήμονες λένε «Όχι» σε κάποιο βαθμό. Στην πραγματικότητα, τα στατιστικά δείχνουν ότι την περισσότερη ώρα ο εγκέφαλός μας είναι περίπου στον «αυτόματο πιλότο».

Μερικά παραδείγματα:

  1. Είσαι σε δίαιτα και πρόγραμμα γυμναστικής, αλλά για κάποιον λόγο – παρά την εξαιρετική σου κρίση και λογική και τις καλύτερες των προθέσεων – δε μπορείς να αποτρέψεις τον εαυτό σου από το να φάει αυτό το σοκολατάκι/κρέπα ή βλέπεις τον εαυτό σου να ξεκινάει γυμναστήριο για μια εβδομάδα συνεχόμενα και μετά να μην συνεχίζει.
  2. Έχεις υποσχεθεί στον εαυτό σου να σταματήσεις τις αρνητικές σκέψεις και την αυτοκριτική αλλά για κάποιο λόγο βλέπεις να βυθίζεσαι πάλι σε αυτές.

Μπορεί να ταυτίζεσαι ή όχι με αυτά τα παραδείγματα. Η ουσία είναι ότι: όλοι έχουμε κάνει κάποιες σκέψεις που δε θέλαμε ή όλοι έχουμε βρεθεί σε κάποια φάση να κάνουμε πράγματα που δε θέλαμε και δεν καταλαβαίνουμε το λόγο γιατί συμβαίνει αυτό.

Η πιο απλή απάντηση στην ερώτηση αν έχουμε το έλεγχο του εγκεφάλου μας είναι «Ναι και όχι». Είναι χαζό να θεωρούμε ότι δεν έχουμε έλεγχο – εξάλλου, πετυχαίνουμε κάποια (ή αρκετά) από τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε. Αλλά είμαστε στον αυτόματο πιλότο πολλέέέές φορές. Ίσως τρώμε στον αυτόματο, οδηγάμε στον αυτόματο, σκεπτόμαστε στον αυτόματο, ακούμε στον αυτόματο, μιλάμε στον αυτόματο.

Γιατί όμως;

Πολύ απλά, γιατί ο εγκέφαλος μας είναι «τεμπέλης» κατά βάση. Ο εγκέφαλος είναι εξαιρετικά πολύπλοκος και έχει εξελιχθεί στο να βρίσκει τρόπους να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά και ξεκούραστα. Ο εγκέφαλος, επίσης, έχει ένα εξαιρετικό μηχανισμό να αναγνωρίζει επαναμβανόμενα μοτίβα (patterns) – είναι σχεδιασμένο να συνδέει αφηρημένες έννοιες έτσι ώστε να δώσει εξήγηση σε αυτά που συμβαίνουν στο περιβάλλον. Για αυτό είναι δύσκολο να ξεφύγουμε από τις συνήθειες μας μόλις έχουν εδραιωθεί.

Χωρίς κατάλληλη «εκπαίδευση» ο εγκέφαλος παραμένει στον αυτόματο πιλότο για ένα δυσανάλογα μεγάλο διάστημα του χρόνου.

Η «επανεκπαίδευση» του μυαλού δε χρειάζεται να είναι μια λεπτομερής πολύπλοκη διαδικασία. Στην πραγματικότητα, επιτυγχάνοντας να απομνημονεύσεις αυτές τις 3 βασικές ερωτήσεις μπορεί να σε βοηθήσει να απλοποιήσεις οποιαδήποτε πρόκληση, πρόβλημα ή απόφαση που αντιμετωπίζουμε – μικρή ή μεγάλη.

ΡΩΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΣΟΥ.

Κάθε πρωί, δεσμεύσου να ρωτάς αυτές τις 3 ερωτήσεις κατά την περίοδο που αντιμετωπίζεις μια πρόκληση/πρόβλημα/απόφαση.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ;
ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΩ;
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ;


  1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ (ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ/ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ);

    Για παράδειγμα, πολλοί από εμάς αποφασίζουμε ότι «θέλω να γυμναστώ». Αυτό είναι λίγο αφηρημένο σαν έννοια και χρειάζεται να γίνει πιο συγκεκριμένο. Γιατί είναι σημαντικό για εμένα να γυμναστώ; Για να φαίνομαι πιο όμορφος; Για να μειώσω τη χοληστερόλη μου; Για να αποτελέσω πρότυπο στα παιδιά/ανήψια/βαφτιστήρια μου;

    Γιατί είναι πραγματικά σημαντικό το να μειώσω το βάρος μου; Ή να πάρω προαγωγή; Ή να τελειώσω τη σχολή μου; Ή το να ξεκινήσω μια επιχείρηση δική μου; Ή να κόψω το κάπνισμα;

    Τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμένα στην παρούσα φάση της ζωής μου; Με τι δε μπορώ να κάνω χωρίς και δεν το διαπραγματεύομαι; Και κάνοντας αυτή την ερώτηση μπορώ να ανακαλύψω ότι άλλα πράγματα είναι πιο ψηλά στην ιεραρχία και στις προτεραιότητες μου από αυτό που έχω βάλει ως στόχο, όπως το να απολαύσω ένα γεύμα με το σύντροφό μου, να ξεκουραστώ λίγο παραπάνω από τη δουλειά, να κάνω κάτι που πραγματικά ήθελα να κάνω.

    TIP 1: Είναι πολύ χρήσιμο να φτιάξω μια λίστα με τα 5 πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μου και αυτά που θέλω να πραγματοποιηθούν μέσα στα επόμενα 1-2-5 χρόνια. Βλέποντας αυτή την ιεραρχία, ο στόχος που προσπαθώ να επιτύχω και δεν τα καταφέρνω συμπεριλαμβάνεται μέσα σε αυτά; Αν όχι, γιατί; Μήπως δεν είναι στα σημαντικά για τη ζωή μου αλλά κάτι που έχουν ορίσει οι άλλοι για εμένα και δεν το θέλω πραγματικά; Μήπως χρειάζεται εγώ να ορίσω το χρόνο μέσα στο οποίο θα το πραγματοποιήσω;

    TIP 2: Τα 10 γιατί. Ένα γιατί ίσως δεν είναι αρκετό. Θυμάμαι όταν ήμουν στον κόσμο των επιχειρήσεων και ήθελα να πάρω μια προαγωγή και να γίνω μάνατζερ στην εταιρεία χρειάστηκε να γράψω 52 διαφορετικά γιατί – λόγους, γιατί ήθελα να πετύχω αυτό το στόχο. Αυτό το έκανε τόσο δυνατό που ήταν αδιαπραγμάτευτο το να μην το πετύχω. Αντίστοιχα 7 χρόνια πριν όταν χρειάστηκε να κόψω το κάπνισμα για θέμα υγείας, χρειάστηκε να κάνω μια λεπτομερή ανάλυση για να βρω το πότε, που και γιατί έχω την ανάγκη να καπνίσω.

    Ας δούμε ένα παράδειγμα:
    Θέλω να μειώσω το βάρος μου; Γιατί;
    …γιατί θέλω να έχω περισσότερη ενέργεια; Γιατί;
    …για να μπορώ να κάνω περισσότερα πράγματα κάθε μέρα. Γιατί;
    …γιατί είναι σημαντικό για εμένα να δημιουργώ. Γιατί;
    …για να μπορέσω να προσφέρω στον κόσμο όλα όσα μπορώ. Γιατί;
    …γιατί νιώθω ότι έχω έρθει σε αυτό τον κόσμο για να προσφέρω. Γιατί;
    …γιατί ποιο το νόημα της ζωής αν δε συνδράμω κι εγώ σε αυτό τον πλανήτη.

    μπορώ να σταματήσω εδώ και να καταλάβω ότι μια υγιή εικόνα του σώματος μου, δε σχετίζεται με το γεγονός ότι μου το λέει η κοινωνία, ο σύντροφός μου ή οι γονείς μου αλλά γιατί θέλω κάτι πολύ πιο ουσιαστικό και βαθύ. Επομένως, βρίσκοντας αυτό η φλόγα της επιθυμίας γίνεται ξαφνικά φωτιά και θέλω κάτι διακαώς.

    Ποια είναι τα δικά σου γιατί; Αφιέρωσε χρόνο για να κάνεις αυτή την άσκηση.
  2. ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΩ;

    Έχουμε μια τάση να λέμε ότι θέλουμε ή ότι πρέπει να κάνουμε κάτι χωρίς να δημιουργήσουμε ένα συγκεκριμένο πλάνο για να το επιτύχουμε. Είναι πολύ σύνηθες αυτό γιατί ο εγκέφαλος μας λειτουργεί παραπλανητικά για να αποφύγει να πάρει την ευθύνη.

    Να ένα άλλο παράδειγμα: έχουμε αποφασίσει να βρούμε μια διαφορετική δουλειά. Ωραία, ακούγεται αρκετά απλό – όμως, πόσοι άνθρωποι μένουν στην ίδια δουλειά παρά την πρόθεσή τους; Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά πέρα από τη θέληση τους δε δημιούργησαν ποτέ ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσης.

    Ένα ημερήσιο – εβδομαδιαίο πρόγραμμα με συγκεκριμένες δραστηριότητες που θα οδηγήσουν στο στόχο.

    Οπότε, πως θα γίνει πράξη αυτή η επιθυμία για νέα δουλειά; Ξεκλέβοντας 1-2 ώρες κάθε Σάββατο πρωί; Αναζητώντας αγγελίες – προκηρύξεις – εταιρείες που προσλαμβάνουν στην περιοχή; Κάνοντας δικτύωση με άτομα στο LinkedIn/Facebook/Twitter; Ανανεώνοντας το βιογραφικό; Δημοσιεύοντας το σε πολλαπλές πλατφόρμες εύρεσης εργασίας; Αναζητώντας πληροφορίες από μια εταιρεία που εξειδικεύεται σε αυτό;

    Ποια πειθαρχημένα βήματα θα εγκαταστήσω στην καθημερινή ρουτίνα μου ώστε να με βοηθήσουν να πετύχω αυτό το στόχο. Μπορώ να εκτυπώσω ένα ημερολόγιο και να γράψω πάνω αυτές τις συγκεκριμένες ενέργειες.

    Τι υπενθύμιση θα χρειαστεί να βάλω: στο κινητό μου; Σε post-it σε διάφορα σημεία στο σπίτι; Θα το μοιραστώ με κάποιο φίλο και θα τον ορίσω να μου το θυμίζει (accountability partner) όποτε τείνω να το ξεχνάω ή να παραπλανιέμαι; Και λέγοντας το τελευταίο, περνάμε στην 3η ερώτηση:
  3. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ;

    Ποιους χρειάζεται να ενημερώσω για την απόφαση μου που θα γίνουν οι σύμμαχοί μου και θα με βοηθήσουν για να το επιτύχω;
    Αν θέλω να ξεκινήσω μια δεύτερη δουλειά, θα ήταν χρήσιμο να κάνω ένα οικογενειακό συμβούλιο και να ενημερώσω την οικογένεια μου ότι κάθε απόγευμα για 2-3 ώρες θα χρειαστεί να απουσιάζω από το σπίτι ή θα είμαι απασχολημένος.

    Αν θέλω να μειώσω το βάρος μου, θα ενημερώσω τους φίλους μου ότι για ένα συγκεκριμένο διάστημα δε μπορώ να πηγαίνω στο αγαπημένο μας εστιατόριο ή να πίνουμε ποτά, το σύντροφο μου ότι θα χρειαστεί να κάνουμε διαφορετικά γεύματα και ότι ίσως κάποιες φορές μπορεί να έχω περισσότερο εκνευρισμό λόγω της υποθερμιδικής διατροφής.

    Με αυτό τον τρόπο θα έχω συμπαράσταση και υποστήριξη και όταν βρεθώ στη δύσκολη στιγμή θα μπορέσουν να είναι εκεί για εμένα και να μου θυμίσουν τον αρχικό σκοπό μου.

    Ας είμαστε ειλικρινείς, το να πετύχουμε κάτι το οποίο έχουμε προσπαθήσει επανειλημμένες φορές και δεν το έχουμε καταφέρει, χρειαζόμαστε όλα τα εφόδια που μπορούν να μας δοθούν.

    Αν, όμως, τελικά δεν το καταφέρνουμε θα χρειαστεί να ξαναγυρίσουμε στο πρώτο ερώτημα: Είναι σημαντικό για εμένα αυτή τη στιγμή; Το να το πετύχω με εξυπηρετεί στην παρούσα φάση της ζωής μου ή στα μελλοντικά μου σχέδια;

    Και αν όχι, τότε ίσως χρειαστεί να το αφήσω και να δω αν στο μέλλον θα έρθει από μόνο του.

    Αν ναι, τότε ίσως χρειαστεί να αναζητήσω τη βοήθεια κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας ώστε να δουλέψω βαθύτερα να δω ποιες είναι αυτές οι περιοριστικές πεποιθήσεις οι οποίες ανακόπτουν την προσπάθειά μου.
,

Αυτοπεποίθηση

Σήμερα θέλω να σου μιλήσω για ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείς να μάθεις στη ζωή σου.

Αυτό το ένα πράγμα θα καθορίσει:

  1. Πόσα χρήματα θα βγάλει τα επόμενα 5 χρόνια,
  2. Πόσο επιτυχημένες (ή αποτυχημένες) σχέσεις θα δημιουργήσεις και θα κρατήσεις
  3. Την ικανότητά σου να ξεπερνάς τις προκλήσεις, και…
  4. Πάνω από όλα Πόσο χαρούμενος/η θα νιώθεις κάθε μέρα.

Θα μιλήσω για την ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ.

Γιατί αν είσαι σαν το 99% των ανθρώπων ΕΧΕΙΣ αυτοπεποίθηση κάποιες φορές…και κάποιες άλλες εξαφανίζεται.

Και αν δεν έχεις την αυτοπεποίθηση να προσεγγίσεις κάποιον σημαντικό για εσένα, να μιλήσεις ανοιχτά την κατάλληλη στιγμή ή να πάρεις το έξυπνο ρίσκο με τη μεγάλη ανταμοιβή, θα κατορθώσεις πολύύύύ λιγότερα από όσα μπορείς.

Σχεδόν σε κάθε τομέα της ζωής σου.

Μέσα από τις ομάδες ανθρώπων συνειδητοποιώ ότι αυτό το θέμα προκύπτει ξανά και ξανά. Γιατί δε μπορείς να γίνεις χαρισματικός πριν κατακτήσεις το κομμάτι της αυτοπεποίθησης! Και δυστυχώς δεν υπάρχει, ακόμα, Πανεπιστήμιο Χαρισματικών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί δουλεύοντας τα επί μέρους στοιχεία που θα σε γεμίσουν αυτοπεποίθηση. Και τα μάτια μου δεν έχουν δει λίγες μεταμορφώσεις.

Αυτό σημαίνει ότι καθώς ανακαλύπτεις πως να είσαι αστείος, ή πως να έχεις πειθώ, ή πως να λες σαγηνευτικές ιστορίες, μπορεί να εγκλωβίζεσαι από την έλλειψη αυτοπεποίθησης. Και αν αυτό σε εγκλωβίζει από το να αναλάβεις δράση, κάθε γνώση που αποκτάς είναι πρακτικά άχρηστη.

Εδώ μπορείτε να δείτε μια μίνι-εκπαίδευση που είχα κάνει ως μάνατζερ στην εταιρεία που ήμουν το Μάρτιο του 2016:

Πρόσφατα έκανα μια δημοσκόπηση στο Facebook για το τι μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή μας και πήρα εξαιρετικές απαντήσεις.

Ανάφερε ένα πράγμα που μπορεί να ενισχύσει την #αυτοπεποίθηση ενός ανθρώπου.

Gepostet von Angelos Leventis am Mittwoch, 24. April 2019

Κατέθεσα και τη δική μου άποψη ενόψει του ψυχοδραματικού σεμινάριου ψυχοδράματος στις 11/5:

https://www.facebook.com/events/429017147907217/permalink/446340416174890/

,

Μάρτιος – Ιούνιος 2019 |Ψυχοδραματικά Σεμινάρια Αυτογνωσίας

Ψυχοδραματικά Σεμινάρια Αυτογνωσίας
Σάββατο 13/4, 11.00 – 14.00
“Άγχος – Κρίσεις Πανικού”
  • Όταν ζωντανεύει το άγχος και παίρνει μορφή και φωνή, τι μου λέει;
  • Όταν η κρίση πανικού παίρνει τον ηγετικό ρόλο στο σώμα, ο εαυτός μου που βρίσκεται;
  • Γιατί χάνω την αναπνοή μου; Γιατί δε μπορώ να σκεφτώ καθαρά;
  • Πως μπορώ να διαχειριστώ όλα όσα συμβαίνουν;

Μέσα από τη βιωματική μέθοδος του Ψυχοδράματος οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν πώς να διαχειρίζονται καλύτερα το άγχος τους, τι να κάνουν τη στιγμή που παθαίνουν κρίση πανικού και πως μπορούν να φροντίσουν ώστε να μη φτάνουν σε αυτό το σημείο. Όταν όλοι οι τομείς της ζωής μας μπαίνουν σε μια σειρά μπορούμε και απολαμβάνουμε κάθε μέρα καλύτερα.

Ψυχοδραματικά Σεμινάρια Αυτογνωσίας
Σάββατο 11/5, 11.00 – 14.00
“Από την ανασφάλεια στην αυτοπεποίθηση”

Σε αυτό το εργαστήριο θα γνωρίσεις τη βιωματική μέθοδο του Ψυχοδράματος, θα αντικρίσεις τον πιο αυθεντικό εαυτό σου, το πως μπορείς να πιστέψεις στον εαυτό σου γνωρίζοντάς τον καλύτερα μέσα από τους ρόλους που παίρνεις καθημερινά. Κάνοντας μια βαθύτερη αναζήτηση αναγνωρίζεις τη δύναμη που πάντα είχες μέσα σου.

Θα συναντήσεις ψυχοδραματικά επί σκηνής τους σημαντικούς ρόλους της ζωής σου, το πως αυτοί συνθέτουν την προσωπικότητα σου και θα αποφασίσεις ποια στοιχεία θέλεις να κρατήσεις και ποια να αφήσεις πίσω σου, ποια στοιχεία σε κάνουν λειτουργικό άνθρωπο και ποια είναι δυσλειτουργικά.

Ψυχοδραματικά Σεμινάρια Αυτογνωσίας
Σάββατο 25/5, 11.00 – 14.00
“Συγχώρεση”

Πολλοί άνθρωποι νιώθουν μπλοκαρισμένοι, νιώθουν ότι η ζωή τους δεν προχωράει γιατί έχουν ανολοκλήρωτους κύκλους, σχέσεις που διακόπηκαν απότομα ή/και βίαια, νιώθουν ακόμα θυμό για γεγονότα και ανθρώπους.

Η λύτρωση έρχεται μέσα από τη συγχώρεση. Τη συγχώρεση του εαυτού και τη συγχώρεση των άλλων ανθρώπων. Τότε κάτι ξεκλειδώνει και νιώθουμε ότι μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά.

Αυτο-αγάπη, αγάπη στην οικογένεια ή ο απόλυτος έρωτας;
Ήρθε η ώρα να βάλεις σε δράση τα ερωτήματα και τις σκέψεις σου.
Σε αυτό το εργαστήριο θα γνωρίσεις τη βιωματική μέθοδο του Ψυχοδράματος, θα αντικρίσεις τον πιο αυθεντικό εαυτόσου, την αυτό-αγάπη και τις πραγματικές σου επιθυμίες. Θα μπορέσεις να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να ζεις μια ζωή με περισσότερη αγάπη.
Θα συναντήσεις ψυχοδραματικά επί σκηνής την αληθινή αγάπη όπως εσύ την θέλεις να την έχεις στη ζωή σου και να την βιώνεις.


Info
Το κόστος συμμετοχής σε κάθε σεμινάριο μεμονωμένα ανέρχεται στα 20€
ενώ το συνολικό κόστος και για τα τέσσερα σεμινάρια ανερχεται στα 70€.
Απαραίτητη η προ-κράτηση και η προ-πληρωμή.
Για κρατήσεις 210 6756770.

,

Όρια | Πως να λέμε “Όχι” – Βιωματικό Σεμινάριο Αυτογνωσίας Χαλκίδα

Όρια | Πως να λέμε όχι - Άγγελος Λεβέντης 7 Ιουλίου Χαλκίδα
Παρασύρεσαι από το γονεϊκό σου ρόλο; από έναν θυελώδη έρωτα; από μια κατάσταση στη δουλειά ή στις φιλίες που σε οδηγεί να βάζεις τον εαυτό σου τελευταίο; λες συχνά ναι για ικανοποιήσεις τους άλλους;
 
Είναι η στιγμή που λες αυτά τα Όχι που σε κάνουν πιο δυνατό/ή.
Η στιγμή που βάζεις τα όριά σου και ξεχωρίζεις τον εαυτό σου από τους άλλους. Που αντιλαμβάνεσαι πρώτα τι είναι σημαντικό για εσένα και μετά τι είναι σημαντικό για τους άλλους.
 
Είσαι μέσα στο αεροπλάνο με το ανήλικο παιδί σου και πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου. Η καρδιά σου θα σου πει να φορέσεις τη μάσκα πρώτα στο παιδί σου και μετά σε εσένα, όμως εκεί είναι η στιγμή που χρειάζεται να καταλάβεις ότι για να είσαι εκεί για το παιδί σου πρέπει να είσαι πρώτα ζωντανός/ή. Πρέπει να φορέσεις πρώτα εσύ τη μάσκα οξυγόνου και μετά να δώσεις στο παιδί σου.
 
Μαθαίνουμε πως να προσφέρουμε στους άλλους δημιουργώντας έναν άφθονο εαυτό.
 
Το Ψυχόδραμα είναι μια ψυχοθεραπευτική βιωματική προσέγγιση που εστιάζει στην έκφραση και στη δράση. Μέσα σε ένα ασφαλές πλαίσιο δημιουργούμε με αυθορμητισμό και δημιουργικότητα τη ζωή που επιθυμούμε.
 
Ημερομηνία & Ώρες Διεξαγωγής:
Σάββατο 7 Ιουλίου 2018 | 11:00 – 14:00
 
Κόστος: 15 ευρώ
 
Τόπος Διεξαγωγής:
Yoga Mala
Ιπποβοτών 5, Χαλκίδα 34100 (Δίπλα στο Νοσοκομείο Χαλκίδας)
 
Πληροφορίες & Δηλώσεις Συμμετοχής:
Άγγελος Λεβέντης
6932 033752 | angelosleventis@gmail.com | www.angelosleventis.gr | Facebook: Angelos Leventis
Δήλωση συμμετοχής ως Παρασκευή 6 Ιουλίου.
 
Ο Άγγελος Λεβέντης είναι Κοινωνικός Λειτουργός – Ψυχοθεραπευτής, Ειδικευμένος στο Ψυχόδραμα. Ατομικές συνεδρίες – Ομάδες σε Χαλκίδα και Αθήνα. Εθελοντής στη Μονάδα Ολοκληρωμένης Θεραπείας της Εξάρτησης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. Χαλκίδος και στην Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Χαλκίδος.

Ο συμβολισμός της Ανάστασης

Συμβολισμός της Ανάστασης

Η Ανάσταση του Ιησού γιορτάζεται κάθε χρόνο συγκεκριμένη μέρα και ώρα. Η επιστροφή από τον θάνατο, παρόλο που όλοι ξέρουμε την πορεία της βραδιάς της Ανάστασης, φένρει ακόμα και σε μας τους ίδιους την ανάγκη να υποσχεθούμε στον εαυτό μας ψυχική ανάκαμψη,να ευχηθούμε στον διπλανό μας καλή φώτιση,να πάρουμε αποφάσεις για τη ζωή μας που μέχρι τώρα δεν τολμήσαμε, ακόμα και σε μας που δεν έχουμε το ίδιο βίωμα με τον Ιησού, ή μήπως, σε ένα συμβολικό επίπεδο, έχουμε;

Φράσεις όπως ‘εγώ τότε μηδένισα το κοντέρ’ , ‘έκανα μια καινούργια αρχή’ , ‘τα άφησα όλα πίσω μου’ , ‘εγώ έχω αλλάξει “δέρμα”, και καταστάσεις όπως ένας οδυνηρός χωρισμός, μια σπαρακτική απώλεια αγαπημένου προσώπου, ο απεγκλωβισμός από έναν δυνάστη εργοδότη, ακόμα και η αλλαγή δεκαετίας στην ηλικία μας, όλα μαρτυρούν την ανάγκη για έναν συμβολικό θάνατο, το κλείσιμο ενός κύκλου που απλώς τελείωσε και την αναγέννηση ενός καινούργιου. Το άτομο που βιώνει τον πόνο του θανάτου και την οδύνη του τοκετού του καινούργιου έχει για τον εαυτό του την αίσθηση της αναγέννησης, της Ανάστασης.

Σύμφωνα με τον Jung ο άνθρωπος που βρίσκεται σε κάτάσταση αναγέννησης είναι ο Ήρωας που για μια στιγμή στη ζωή του έχει βρεθεί πέρα από κάθε τόπο και χρόνο και έχει καταφέρει να ξεπεράσει τον θάνατο και να φέρει νέα ζωή μέσα από τη δύναμη που βάζει ώστε μετά από μια απώλεια, μια καταστροφή, έναν όλεθρο, εκείνος να συνεχίζει και πέρα από το θάνατο, ώστε τελικά να συναντήσει ανανεωμένη, ξανά τη ζωή.

Η Liz Greene στο βιβλίο της ‘η ψυχολογία των σχέσεων‘ αναφέρει: ‘Ο άνθρωπος πρέπει να αναπτυχθεί, είτε το επιθυμεί είτε όχι, ο κύκλος της ανάπτυξης περιλαμβάνει μια περίοδο θανάτου, αποσύνθεσης, νέας γονιμοποίησης, κύησης και νέας γέννησης. Ολόκληρη η φύση λειτουργεί σύμφωνα με  αυτή την αρχή. Το γεγονός ότι ο άνθρωπος την απορρίπτει ή αρνείται την ύπαρξή της, αποτελεί δείγμα της απώλειας της επαφής του με τις ρίζες της ζωής που τόσο χαρακτηρίζει εμάς τους σύγχρονους’.

Προτείνω όταν σε λίγες ώρες βρεθούμε στην εκκλησία  να πάμε και για τον εαυτό μας, ότι πορεία ζωής κι αν έχουμε μέχρι τώρα,  και κοιτώντας το άγιο φως στα κεριά μας να το δούμε και μέσα μας.

Κάθε δυσκολία είναι ευκαιρία για μια νέα αρχή και κάθε φορά  που ‘κουβαλάμε το σταυρό μας’ ξέρουμε πως θα καταλήξουμε σε μια απαραίτητη σταύρωση και σε μια αναγεννησιακή περίοδο με την ανάστασή μας.

Δεν ξέρω αν αυτά που γράφω ακούγονται πολύ δραματικά ή το αντίθετο, πολύ ηρωικά, θα ήθελα όμως να μου δωθεί αυτή τη φορά το ακαταλόγιστο, γιατί γράφω ολόκληρη… σαν Αναστασία!

Καλή Ανάσταση!!!

Αρθρογράφος: Αναστασία Γεώργα

Πηγή: https://www.psychology.gr/selfhelp/2506-symvolismos-tis-anastasis.html

Απρίλιος – Ιούλιος 2018 | Θεματικά εργαστήρια αυτογνωσίας

Το Ψυχόδραμα είναι μια ψυχοθεραπευτική βιωματική προσέγγιση που εστιάζει στην έκφραση και στη δράση. Επιτρέπει στους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν μέσα σε ένα ασφαλές πλαίσιο με αυθορμητισμό τη ζωή που επιθυμούν.

Σάββατο 14/4/2018
«Αληθινή Αγάπη»

Σάββατο 5/5/2018
«Από την Ανασφάλεια στην Αυτοπεποίθηση»

Σάββατο 2/6/2018
«Συγχώρεση»

Σάββατο 7/7/2018
«Όρια»

Ώρες: 15:30 – 18:30

Κόστος: 15€ / θεματικό εργαστήριο

Yoga Mala, Ιπποβοτών 5, 34100 (Δίπλα στο Νοσοκομείο Χαλκίδας)

Πληροφορίες / Ραντεβού: Άγγελος Λεβέντης | 693 20 33 752 | angelosleventis@gmail.com

Σημαντικά οφέλη ψυχοθεραπείας από τον Irvin Yalom

Οφέλη Ψυχοθεραπείας

Τα σημαντικά οφέλη της ομαδικής ψυχοθεραπείας περιγράφονται αναλυτικά από τον Irvin Yalom στο βιβλίο του »Θεωρία και Πράξη της Ομαδικής Ψυχοθεραπείας»:

1. Κατανόηση του εαυτού: Τα άτομα διερευνούν και μαθαίνουν τους λόγους για τους οποίους σκέφτονται και νιώθουν με συγκεκριμένο τρόπο. Ανακαλύπτουν και αποδέχονται μέρη του εαυτού τους που έως τώρα δεν γνώριζαν.

2. Ενστάλλαξη ελπίδας: Η ομάδα αποτελείται από άτομα που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια θεραπευτικής διαδικασίας. Η αντιμετώπιση θεμάτων και η πρόοδος των μελών δίνει ελπίδα σε όλους και ιδιαίτερα σε όσους βρίσκονται στα αρχικά στάδια.

3. Καθολικότητα: Η συνεύρεση με ανθρώπους που βιώνουν και νιώθουν τα ίδια πράγματα βοηθάει στην αίσθηση καλωσορίσματος στην ανθρώπινη φυλή και στη συνειδητοποίηση ότι δεν είναι μόνοι.

4. Αλτρουϊσμός: Τα μέλη ωθούνται στην αυτο-εκτίμηση και στην εμπιστοσύνη προσφέροντας τη βοήθειά τους στους άλλους και δίνοντας προτεραιότητα στις ανάγκες των άλλων.

5. Οικογενειακή επαναδιαδραμάτιση: Η ομάδα θυμίζει οικογενειακό περιβάλλον, μέσα στο οποίο τα μέλη διερευνούν τις εμπειρίες που έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητα τους και κατανοούν την υιοθέτηση συγκεκριμένων συμπεριφορών, στα πλαίσια κατανόησης και αποδοχής.

6. Διαπροσωπική μάθηση: Η έκφραση της γνώμης και η ειλικρίνεια των άλλων μελών επισημαίνουν συνήθειες ή συμπεριφορές που ενοχλούν και βοηθούν το άτομο να αντιληφθεί τι εντύπωση δίνει. Αναπτύσσεται η κοινωνική επαφή, η αλληλεπίδραση και η εμπιστοσύνη.

7. Συνεκτικότητα ομάδας: Επειδή η ομάδα έχει κοινό στόχο, αναπτύσσεται η αίσθηση της αποδοχής καθώς το άτομο ανακαλύπτει πράγματα για τον εαυτό του που το φέρνουν σε δύσκολη θέση και νιώθει ότι ανήκει σε μία ομάδα ανθρώπων που το καταλαβαίνουν και το αποδέχονται.

8. Κάθαρση: Το άτομο μοιράζεται συναισθήματα και εμπειρίες με μία ομάδα ανθρώπων που μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο, τις ενοχές και το άγχος.

9. Μετάδοση πληροφοριών: Τα μέλη βοηθούν το ένα το άλλο με το μοίρασμα των πληροφοριών, προτάσεις, συμβουλές.

10. Μιμητική συμπεριφορά: Η διαπίστωση ότι τα άτομα μπορούν να ανακαλύπτουν και να αποκαλύπτουν πράγματα που τους φέρνουν σε δύσκολη θέση και ότι αυτό τους ωφελεί, παρακινεί προς μίμηση. Επίσης, μέσα στην ομάδα υπάρχουν στάσεις και συμπεριφορές κάποιου ή κάποιων ατόμων που τα άτομα επιθυμούν να υιοθετήσουν.

11. Υπαρξιακοί παράγοντες: Τα άτομα της ομάδας εισπράττουν στήριξη καθώς έρχονται αντιμέτωπα με θεμελιώδη ζητήματα ζωής και θανάτου. Καλούνται να δουν τη ζωή τους πιο ειλικρινά, να σεβαστούν τις ανάγκες τους, να δίνουν λιγότερη βαρύτητα σε όσα θεωρούν ασήμαντα και να συνειδητοποιούν περισσότερο ότι η ευθύνη για τη ζωή τους, τις πράξεις και τις επιλογές τους είναι στα δικά τους χέρια.

Πηγή: Yalom, D. Irvin, & Leszcz, M., Θεωρία και Πράξη της Ομαδικής Ψυχοθεραπείας, Αθήνα, (2006), εκδόσεις ΑΓΡΑ Α.Ε.

, ,

Με αγνοείς; | “Η σχέση με το σώμα μου”

Πολλές φορές το σώμα μας αναρωτιέται…

…αν του δίνουμε σημασία.

…αν του δίνουμε τον ύπνο που χρειάζεται, τη φροντίδα και την περιποίηση που χρειάζεται.

…αν του φερόμαστε ως το ναό της ψυχής μας.

Τις φορές που τον αγνοούμε πλήρως είναι αυτές οι φορές που ξεκινούν να χτυπάνε τα “καμπανάκια”. Ξεκινάνε με μικρά καμπανάκια, ήπιους πονοκεφάλους και στομαχόπονους ή κάποιο ερεθισμό στο δέρμα και έπειτα, όσο δε δίνουμε προσοχή, τόσο αυξάνονται, διογκώνονται και δημιουργούνται και εμφανίζονται σημαντικά ψυχοσωματικά συμπτώματα.

Πως εμείς μπορούμε να σπάσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο;

Πως μπορούμε εκ νέου να δώσουμε σημασία στο σώμα μας;

Πως μπορούμε να ξεκινήσουμε να ακούμε το σώμα μας και τις ανάγκες του;

 

Μέσα από το ψυχόδραμα έχει την ευκαιρία ο καθένας να εκφράσει και να δουλέψει θέματα που έχουν σχέση με το σώμα του.

,

Εργαστήριο Ψυχοδράματος για Εκπαιδευτικούς

Εργαστήριο ψυχοδράματος για εκπαιδευτικούς
«Και οι εκπαιδευτικοί έχουν ψυχή…»

Χαλκίδα, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2018

Επίσημη Ανακοίνωση

Η καθημερινή έκθεση σε στρεσογόνες καταστάσεις επιφέρει αρνητικές συνέπειες στη συναισθηματική, πνευματική και σωματική υγεία όλων των εργαζομένων. Οι εκπαιδευτικοί επηρεάζονται πολύ περισσότερο, αφού οι υψηλές απαιτήσεις του επαγγέλματός τους για την ασφάλεια, την ευημερία και την πρόοδο των μαθητών/τριών τους/τις εξαντλεί σωματικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά. Γι’ αυτό το λόγο οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από συναισθηματική υποστήριξη και καθοδήγηση στην άσκηση του ρόλου τους, ώστε να υιοθετήσουν δημιουργικές και αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διατήρηση της σωματικής και ψυχικής τους ισορροπίας. Σ’ αυτό το πλαίσιο ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων (ΣΣΝ) της Δ.Ε. Ν. Εύβοιας διοργανώνει εργαστήριο ενδυνάμωσης για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα υλοποιηθεί με την τεχνική του ψυχοδράματος, το οποίο εντάσσεται στη σειρά εργαστηρίων ενδυνάμωσης για εκπαιδευτικούς που έχουν υλοποιηθεί στο παρελθόν από το ΣΣΝ με τον τίτλο «Και οι εκπαιδευτικοί έχουν ψυχή…».

Το βιωματικό εργαστήριο ψυχοδράματος θα συντονίσει ο κ. Άγγελος Λεβέντης, εκπαιδευόμενος Κοινωνικός Λειτουργός στη μονάδα ΟΚΑΝΑ Χαλκίδας. Στην πρώτη συνάντηση οι συμμετέχοντες μέσα από εισαγωγικές βιωματικές ασκήσεις ψυχοδράματος θα γνωρίσουν τη μέθοδο αυτή. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν έξι συναντήσεις, διάρκειας μιάμισης ώρας, στις οποίες η ομάδα θα επεξεργάζεται κάθε φορά θέματα που προκύπτουν από τις ανάγκες των μελών. Οι συναντήσεις θα γίνονται στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 5ου Γυμνασίου Χαλκίδας, Μ. Δοξάκη και Μονής Ερίων, στη Χαλκίδα.

Πρώτη συνάντηση: Τετάρτη 14/2/2018 17.00-19.30 Γνωριμία με το ψυχόδραμα*
*Ανοιχτή συνάντηση
Μετά το πέρας της συνάντησης θα δηλώσετε τη συμμετοχή σας στον κλειστό κύκλο 6 συναντήσεων στις ακόλουθες ημερομηνίες: 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3 και ώρες 17.00-18.30.

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το εργαστήριο παρακαλούνται να συμπληρώσουν και να στείλουν ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής στο mail του ΣΣΝ mail@ssn.eyv.sch.gr μέχρι την Παρασκευή 9/2/2018. Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι χωρίς κόστος για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Κ. ΚΥΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

,

Θεματικά Εργαστήρια Φεβρουαρίου – Μαρτίου

Θεματικά βιωματικά εργαστήρια Ψυχοδράματος Φεβρουάριος Μάρτιος 2018

Σάββατο 3/2/2018, 15:30-18:30
«Αναβλητικότητα»
Σταματώ τον εαυτό μου από το να ζήσει αυτά που του αξίζουν να ζει;
 
Δευτέρα 12/2/2018, 15:30-18:30
​«Η σχέση με το σώμα μου»
​Πως η ψυχική μου κατάσταση επηρεάζει την υγεία και εμφάνισή μου;​
 
Σάββατο 3/3/2018, 15:30-18:30
«Μηνύματα προγόνων»
Τι δώρα ή βαρίδια κουβαλώ διαγενεαλογικά;
 
Δευτέρα 19/3/2018, 15:30-18:30
«Θυμός»​
Τι κάνω όταν οι άλλοι με απειλούν, με πληγώνουν, με εκμεταλλεύονται;